20 κανόνες για επανεκκίνηση κάθε επιχείρησης

Έχοντας γνωρίσει, επισκεφτεί και συνεργαστεί με πολλές επιχειρήσεις στη επαγγελματική μου καριέρα ως σήμερα, έχω διαπιστώσει κάποια πράγματα. Είναι δύσκολο να δεις ευτυχισμένους εργαζόμενους, με πλατύ πηγαίο αυθεντικό χαμόγελο κι όχι προσποιούμενο, ψεύτικο και καθαρά επαγγελματικό..... Σέβομαι και κατανοώ ότι κάθε άνθρωπος έχει προβλήματα, δίνει τον δικό του αγώνα κουβαλώντας τον δικό του Σταυρό, αλλά γιατί οι επιχειρήσεις πρέπει να το συντηρούν αυτό ;
Δύσκολα θα συναντήσεις εργαζόμενους, που να μην θέλουν να φύγουν από την εργασία τους όταν έχει τελειώσει το ωράριό τους. Γιατί η εργασία να θεωρείται κάτεργο, εξαναγκασμός, επιβολή κι όχι χαρά και δημιουργία ; Ποιος είναι ο λόγος αυτής της κατάστασης ; Τι φταίει ;
Φίλοι και φίλες, ας μη κοροϊδευόμαστε... είναι απλή η απάντηση για το ποιος φταίει.
Μα, οι ίδιες οι επιχειρήσεις κι η κουλτούρα τους φυσικά !
Γιατί δεν έχουν κατανοήσει ότι, για να ευημερήσει μια επιχείρηση πρέπει πρώτα να είναι ευτυχισμένοι οι άνθρωποί που εργάζονται σ' αυτή. Σίγουρα θα σας έχει συμβεί, επισκεπτόμενοι κάποια επιχείρηση να αισθανθείτε ότι ένα μαύρο σύννεφο σκεπάζει τα πάντα εκεί μέσα και χωρίς κάποια ιδιαίτερη ένδειξη να ξεχειλίζει αρνητισμός από παντού ! Εμένα που έχει συμβεί πολλές φορές..... και το αντιμετωπίζω με ευγένεια, χαμόγελο και χιούμορ, ως ασπίδα στα κύματα αρνητισμού. Αυτός ο τρόπος ξαφνιάζει ! 😉
Ας δούμε παρακάτω, 20 κανόνες επανεκκίνησης κι ευημερίας για κάθε επιχείρηση :
- Μια επιχείρηση ζει κι ευημερεί, όσο οι άνθρωποι της την αγαπούν, διοίκηση – εργαζόμενοι – πελάτες – συνεργάτες. Όταν μία επιχείρηση πεθαίνει, σημαίνει ότι έχουν πάψει οι άνθρωποι της να την αγαπούν.
- Το σπουδαιότερο κέρδος κάθε επιχείρησης, είναι το χαμόγελο των ανθρώπων της !
- Σταματήστε το cost management (δηλαδή τις περικοπές). Σχεδιάστε το brand management, δηλαδή το πως θα κάνετε την επιχείρησή σας να αγαπηθεί.
- Δημιουργήστε σχέσεις με τους ανθρώπους. Αυτή είναι η νέα επικοινωνία. Οι επενδύσεις σας, πρέπει να γίνονται σε αυτόν τον τομέα. Μην βομβαρδίζετε με καμπάνιες για το πόσο καταπληκτικά είναι τα προϊόντα σας κι όταν οι άνθρωποι έρθουν σε επαφή μαζί σας, η μη ανάπτυξη σχέσεων από πλευράς σας, τους διώχνουν μια για πάντα.
- Αποκτήστε μια ξεκάθαρη Αναπτυξιακή Νοοτροπία και στρατηγική.
- Η διαφήμιση δεν είναι η λύση στο brand management, αλλά η εμπειρία που προσφέρει η επιχείρηση.
- Επανεκκίνηση σημαίνει, πως κάθε άνθρωπος στην επιχείρηση κάνει ένα νέο ξεκίνημα και ο επανασχεδιασμός της εμπειρίας που προσφέρει η επιχείρηση.
- Οι περικοπές στο προσωπικό είναι καταστροφικές. Η υπερηφάνεια των εργαζομένων είναι σπουδαιότερη από τα πρόσκαιρα οφέλη των περικοπών.
- Στην επανεκκίνηση της επιχείρησης στρέψτε όλους τους προβολείς επάνω της. Εστιάστε 100% σε αυτήν.
- Brand είναι μία έννοια πολυδιάστατη. Το Branding δεν είναι Marketing, είναι η δημιουργία της εμπειρίας.
- Η εμπειρία πρέπει να ξεκινά από τη στιγμή που οι άνθρωποι περνούν την πόρτα της επιχείρησης.
- Οι επιχειρήσεις που επανεκκινούν, έχουν αληθινό πάθος με τους ανθρώπους τους και ζουν γι' αυτούς. Τους θέλουν γελαστούς !
- Οι εργαζόμενοι είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές!
- Οι εργαζόμενοι πρέπει να αγαπούν την επιχείρηση, για να αγαπούν και τους συνεργάτες της.
- Η Lexus λέει στα στελέχη της να συμπεριφέρονται στους πελάτες τους, όπως στους καλεσμένους στο σπίτι τους.
- Κλειδί είναι η εταιρική επικοινωνία, δηλαδή η διαμόρφωση και διαχείριση της εικόνας της επιχείρησης πριν από των προϊόντων της.
- Όταν οι επιχειρήσεις εστιάζουν μόνο στις τιμές τους ως χαρακτηριστικό τους γνώρισμα, τότε αυτοκαταστρέφονται, γιατί αυτό σημαίνει πως δεν έχουν να δείξουν τίποτα σπουδαιότερο.
- Η επιχείρηση η οποία αγαπιέται, είναι αυτή που έχει πιστούς πελάτες κι επιλέγεται επαναλαμβανόμενα.
- Δημιουργήστε την βάση των αξιών, Ήθους – Αξιοπιστίας – Συνέπειας – Διαφάνειας – Ειλικρίνειας.
- Σαφέστατοι στόχοι, όραμα και συνεχής καινοτομία.
(Πηγή: Γιώργος Παπατριανταφύλλου - Επικοινωνιολόγος)
Σημ.
Μπορείς να γράψεις το σχόλιό σου και με μεγάλη μου χαρά θα σου απαντήσω !
Με εκτίμηση
Μέντωρ Ευάγγελος Κανίνιας