Facebook & B2B Management

2025-01-20
   Υπάρχει μια εσφαλμένη αντίληψη, κατά την άποψή μου, σχετικά με το πόσο μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης Β2Β, το facebook. Πολλοί επαγγελματίες-επιχειρήσεις, αγνοούν τις δυνατότητες που σου δίνει η πλατφόρμα facebook & Meta for Business, για επαγγελματικά profils και σελίδες, σχετικά με την προώθηση της επιχείρησής σου. Είτε δεν ασχολούνται καθόλου, είτε στην καλύτερη περίπτωση τα χρησιμοποιούν, μόνο για πωλησιακού χαρακτήρα προσφορές και δημοσιεύσεις.

Κι εδώ όμως, έχει απόλυτη επίδραση και εφαρμογή η Ψυχολογία Πωλήσεων !

🎯  Στην πλατφόρμα της IQBLM - SUCCESS SKILLS (υπό κατασκευή), περιλαμβάνεται το seminar "SALES PSYCHOLOGY". Σε αυτό το σεμινάριο εστιάζουμε κυρίως στις συναισθηματικές ανάγκες του πελάτη και στο τι είναι διατεθειμένος να κάνει για να τις καλύψει, μέσα από 21 τεχνικές Ψυχολογίας Πωλήσεων.

Σίγουρα, ο στόχος κάθε εμπορικής επιχείρησης είναι οι πωλήσεις και η κερδοφορία, αλλά όταν χρησιμοποιείς επαγγελματικά το facebook και γενικώς τα social media, όλες οι ενέργειές σου πρέπει να επικεντρώνονται στον σκοπό σου, ο οποίος δεν είναι άλλος, από το :

"Να χτίσεις σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σου και να σε θεωρούν expert στον τομέα που δραστηριοποιείσαι"

Πως το πετυχαίνεις αυτό ; 

Απλά, μίλα περισσότερο για οφέλη και λιγότερο ως καθόλου για χαρακτηριστικά, τιμές κι εκπτώσεις ! Επικοινώνησε, το πώς τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σου, κάνουν καλύτερη τη ζωή των υποψήφιων πελατών σου !

Μόλις διάβασες όλο το "Μυστικό" που κρύβεται πίσω από την επαγγελματική χρήση των social media ! Ότι κάνεις, πρέπει να είναι προσαρμοσμένο πάνω σε αυτόν τον σκοπό !

Αν το καταφέρεις αυτό, τα υπόλοιπα έρχονται μόνα τους !

Το ίδιο ισχύει σε όλα τα social media, απλά το facebook είναι η πιο πλήρης πλατφόρμα.

  Άρα, η επαγγελματική χρήση-προσέγγιση του facebook στο χώρο του Β2Β, μπορεί να βοηθήσει πολύ μια επιχείρηση, η αποτελεσματικότητά του όμως, εξαρτάται από το κοινό-στόχο, του κλάδου που δραστηριοποιείσαι. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης, για ανάπτυξη σχέσεων, συνεργασιών κι εκπαίδευση συνεργατών, το facebook μπορεί να προσφέρει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, αλλά έχει και κάποιους περιορισμούς.

Ας τα δούμε αναλυτικά :

Πλεονεκτήματα, για Β2Β επιχειρήσεις

Δημιουργία Κλειστής Ομάδας:

    • Οι κλειστές ομάδες στο facebook μπορούν να λειτουργήσουν ως κοινότητα συνεργατών.
    • Προσφέρουν έναν διαδραστικό χώρο, όπου οι συνεργάτες μπορούν να ανταλλάσσουν εμπειρίες, να κάνουν ερωτήσεις και να έχουν πρόσβαση σε υλικό εκπαίδευσης.
    • Είναι εύκολα προσβάσιμες και φιλικές προς τον χρήστη.

Live Εκπαίδευση:

    • Με τα facebook Live, μπορείς να διοργανώσεις εκπαιδευτικές συνεδρίες ή Q&A, με τη συμμετοχή συνεργατών σε πραγματικό χρόνο.
    • Τα Live videos παραμένουν διαθέσιμα και μετά τη μετάδοση, λειτουργώντας ως πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό.

Ανατροφοδότηση σε Πραγματικό Χρόνο:

    • Μέσω σχολίων και δημοσκοπήσεων στις αναρτήσεις της ομάδας, μπορείς να λαμβάνεις άμεσο feedback από τους συνεργάτες σου.
    • Αυτό θα σου επιτρέψει να βελτιώσεις το περιεχόμενο ή να καλύψεις επιπλέον ανάγκες.

Δημιουργία Κινήτρων:

    • Χρησιμοποίησε αναρτήσεις και διαγωνισμούς για να αυξήσεις τη δέσμευση. Παράδειγμα: Ανάρτησε ένα quiz ή ένα challenge κι επιβράβευσε τα μέλη με τις καλύτερες επιδόσεις.

Περιορισμοί, για Β2Β επιχειρήσεις

Ακατάλληλο για Ορισμένους Κλάδους:

    • Αν το δίκτυό σου αποτελείται από επαγγελματίες, που δεν χρησιμοποιούν το facebook για επιχειρηματικούς σκοπούς, η συμμετοχή τους μπορεί να είναι χαμηλή.
    • Σε πιο εξειδικευμένους ή τεχνολογικούς τομείς, πλατφόρμες όπως το LinkedIn ή εξειδικευμένα forums, είναι συνήθως πιο αποτελεσματικά.

Διασπάσεις Προσοχής:

    • Το facebook είναι γεμάτο από διαφημίσεις και περιεχόμενο που αποσπούν την προσοχή. Ενδέχεται να δυσκολευτείς να κρατήσεις τους συνεργάτες αφοσιωμένους στον στόχο της εκπαίδευσης. Σε αυτό βοηθάνε οι κλειστές ομάδες που μπορείς εύκολα να δημιουργήσεις και να κοινοποιείς εκπαιδευτικά live meetings μέσω ZOOM.

Περιορισμένη Ανάλυση:

    • Οι δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων που παρέχει το facebook είναι πιο περιορισμένες σε σχέση με εξειδικευμένα εργαλεία εκπαίδευσης και CRM.

Συμπέρασμα, για τις επιχειρήσεις Β2Β

  • Αν το κοινό σου είναι ενεργό στο facebook: Ναι, αξίζει να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές του, ιδίως για την ενίσχυση της αίσθησης κοινότητας, για γρήγορη κι άμεση επικοινωνία.
  • Αν θέλεις πιο επαγγελματική προσέγγιση: Εξερεύνησε άλλες πλατφόρμες, όπως το LinkedIn, για δικτύωση.

  Συνοψίζοντας, το facebook μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο συμπληρωματικά με τα υπόλοιπα εργαλεία εξωστρέφειας που χρησιμοποιείς, αλλά δεν θα το πρότεινα ως το κύριο εργαλείο για εκπαίδευση συνεργατών, ειδικά αν απευθύνεσαι σε επαγγελματικό κοινό. Μπορεί όμως να αποτελέσει ένα σταθερό μέσο επικοινωνίας, ενημέρωσης και παραπομπής για διάφορές άλλες ενέργειες-δραστηριότητες.

☝️ Αξίζει όμως να σημειώσουμε ότι η μηχανή του facebook (ο αλγόριθμος της Meta) στις χορηγούμενες διαφημίσεις (Ads), είναι σε εξαιρετικό επίπεδο εξέλιξης και φέρνει πολύ καλά αποτελέσματα, αρκεί να ξέρεις να τη χρησιμοποιήσεις σωστά ! Πιστεύω ότι είναι ο καλύτερος και ο οικονομικότερος αυτοματοποιημένος μηχανισμός για συλλογή επαφών (Leads).

🎯  Στην πλατφόρμα της IQBLM - SUCCESS SKILLS (υπό κατασκευή), θα υπάρχει ξεχωριστή ενότητα στο seminar "INTERNET MARKETING PROMOTION SKILLS" για το πώς χρησιμοποιούμε αποτελεσματικά, αυτόν τον αυτοματοποιημένο μηχανισμό για συλλογή επαφών (Leads).

Σημ.

Μπορείς να γράψεις το σχόλιό σου και με μεγάλη μου χαρά θα σου απαντήσω !

Με εκτίμηση

Μέντωρ Ευάγγελος Κανίνιας