Η πιο Δυναμική ερώτηση στις πωλήσεις....

2025-01-13

  Αν είσαι επαγγελματίας στον χώρο των πωλήσεων, με όλη μου την αγάπη και ταπεινότητα, αλλά μέσα από μεγάλη εμπειρία και γνώση, σε συμβουλεύω να κάνεις αυτή την ερώτηση στον εαυτό σου, πριν από κάθε συνάντηση με κάποιον υποψήφιο πελάτη σου :

"Αξίζει τον κόπο να ασχοληθώ σοβαρά με το συγκεκριμένο άτομο;"

Όπως αντιλαμβάνεσαι, δεν έχει να κάνει με το είδος των ερωτήσεων που απευθύνεις σε έναν υποψήφιο πελάτη, για να τον γνωρίσεις, να ανακαλύψεις τις ανάγκες του ή να τον παρακινήσεις για να αγοράσει από εσένα. Ούτε έχει να κάνει με τις τεχνικές κλεισίματος ή κατάρριψης των αντιρρήσεων που μπορεί να εκφέρει. Έχει να κάνει με εσένα και την επαγγελματική σου Νοοτροπία (Mindset) !

Είναι μια ερώτηση που εσύ και μόνο εσύ, πρέπει και μπορείς να υποβάλεις στον εαυτό σου, κάθε φορά πριν επενδύσεις χρόνο, ενέργεια, γνώση και χρήμα, σε έναν υποψήφιο πελάτη.

  Προσωπικά, αυτή η ερώτηση με έχει γλυτώσει πολλές φορές από ταλαιπωρία, άσκοπες κι ανούσιες συζητήσεις με αρνητικούς ανθρώπους, που δεν πρόκειται να αγόραζαν ποτέ και τίποτε, απ' όσα κουβαλούσα μέσα στην τσάντα μου. Πάντα ευγνωμονώ τον δάσκαλο, που μου την δίδαξε πριν από αρκετά χρόνια !

  Η πώληση δεν είναι μόνο η προμήθεια που θα κερδίσεις, αλλά συμπεριλαμβάνει χρόνο - μην ξεχνάς ότι ο χρόνος σου είναι η ζωή σου - ενέργεια, μελλοντική ψυχική και φυσική φθορά, παράλογες απαιτήσεις, άσχημες συμπεριφορές και χίλια-δυό άλλα, που μπορεί να προκύψουν από τον λάθος άνθρωπο. Κι όλα αυτά, θα είναι πάντα σε βάρος δικό σου και της εταιρείας που εκπροσωπείς.

  Την κατατάσσω, στις δυο κορυφαίες ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου αν είσαι στον χώρο των πωλήσεων, η άλλη είναι αυτή που κατά την διάρκεια μιας πωλησιακής  διαπραγματευτικής έντασης, ρωτάς τον εαυτό σου :

"Θέλω να κάνω τη δουλειά μου (να πουλήσω) ή να έχω δίκιο"

  • Αν επιλέξεις το δεύτερο τότε "δεν κάνεις για τις πωλήσεις" !

Αν ο άλλος είναι κακοπροαίρετος, εριστικός, αγενής, ξερόλας κ.τ.λ... τότε με ευγενικό τρόπο, μάζεψέ τα και ΣΗΚΩ ΦΥΓΕ ! Επίσης, θα χρειαστεί να διαχειριστείς το πώς θα πορευτείς, από τη στιγμή που η απάντηση μπορεί να είναι αρνητική (να έχεις δίκιο). Γι' αυτό Πρόσεχε !

Στο σεμινάριο της IQBLM NEGOTIATION SKILLS - ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ θα βρεις πλήρη  ανάλυση, για το πως αντιμετωπίζουμε μια τέτοια δύσκολη κατάσταση.

Απαντώντας λοιπόν στην αρχική ερώτηση, δεν θα χρειαστεί ποτέ ξανά να πιέζεις κανένα υποψήφιο πελάτη ή τον εαυτό σου. Απλά θα ξέρεις, θα έχεις την αυτοπεποίθηση που σου δίνει η εσωτερική σοφία της αίσθησης ότι γνωρίζεις.

Κι όταν ξέρεις, θα λειτουργείς καλύτερα !

(Πηγή: "Οδηγός επιβίωσης" του Άκη Αγγελάκη - Εκδόσεις Πληρότητα)

Σημ.

Μπορείς να γράψεις το σχόλιό σου και με μεγάλη μου χαρά θα σου απαντήσω !

Με εκτίμηση

Μέντωρ Ευάγγελος Κανίνιας